Witamy na naszej stronie :)

Oddział II

BIEDRONKI

nauczyciel Natalia Ziemniewicz, Ola Galacka 

pracownik obsługi Katarzyna Oleszczak-Karkut 

img_20250919_214433.jpg [1080x815]

 

TYDZIEŃ BUDOWANIA RELACJI

W dniach 29 września - 3 października 2025r. włączyliśmy się do Ogólnopolskiej Inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej "Tydzień Budowania Relacji". W naszej grupie zrealizowaliśmy szereg działań, które miały na celu m.in. : rozwijanie umiejętności określania zachowań życzliwych i nieżyczliwych, uświadamianie dzieciom, że pewne słowa i zachowania, mogą ranić innych, budowanie wspierających relacji, uświadamianie dzieciom, że komunikowanie emocji np. złości czy smutku, pozwoli drugiej osobie nas zrozumieć, rozwijanie wyrażania swoich emocji w sposób akceptowalny społecznie, akceptowanie własnej emocjonalności.

1.jpg[small]         2.jpg[small]

3.jpg[small]        4.jpg[small]

5.jpg[small]        6.jpg[small]

7.jpg[small]

 

ZAJĘCIA Z PEDAGOGIEM SPECJALNYM 

Nasze pierwsze zajęcia z pedagogiem specjalnym. Rozmawiliśmy o emocjach naszych i innych. Zapoznaliśmy się z książeczką z serii "Uczucia Gucia", książeczki opowiadają o małym jednorożcu, który ma magiczną grzywe. Grzywa zmienia kolory wraz z emocjami towarzyszącymi Guciowi. Dziś Pani Emilka przeczytała i omówiła książeczke pod tytułem " Gucio się złości". Celami zajęć było: poznanie przez dzieci uczucia złości, rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze złością i regulowania emocji a także kształtowanie umiejętności słuchania i wypowiadania się.

emi2.jpg[small]

emi3.jpg[small]

emi4.jpg[small]

 

WPROWADZENIE DO PROJEKTU EDUKACYJNEGO

Dzieci uczestniczyły w zajęciach wprowadzających do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Z Brzechwą i Tuwimem przez przedszkolny rok". Głownymi celami projektu jest wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci, poprzez połączenie wrażeń ruchowych, wzrokowych, słuchowych i dotykowych. Naszą maskotką projektową jest Kaczka Dziwaczka. 

 

proj1.jpg[small]

proj2.jpg[small]

proj3.jpg[small]

proj4.jpg[small]

 

PIERWSZE WSPÓLNE ZABAWY W NOWEJ SALI

Wspólne zabawy są kluczowym elementem rozwoju społecznego i emocjonalnegop dzieci. Wspierają one integracje, buduje poczucie bezpieczeństwa, zaufania i uczy współpracy. Nasze biedroneczki szybko się zintegrowały i oswoiły z nową salą po powrocie z wakacji.

 

pierwsze1.jpg[small]

pierwsz2.jpg[small]

pierw3.jpg[small]

pierw4.jpg[small]

 

ZABAWY NA PLACU ZABAW

Dzieci korzystają z pięknej letniej pogody i bawią sie na placu zabaw. Zapoznały się z nowym regulaminem placu zabaw a w sali przypomniały sobie zasady bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem dostępnego sprzętu. Aktywne zabawy na świeżym powietrzu sprzyjają rozwojowi fizycznemu (wzmacniają mięśnie, koordynację wzrokowo- ruchową), emocjonalnemu (poprawiają nastrój, zwiększają poczucie bezpieczeństwa) i społecznemu (uczą współpracy i komunikacji).

 

plac1.jpg[small]

plac2.jpg[small]

plac3.jpg[small]

plac4.jpg[small]

 

KODEKS PRZEDSZKOLAKA

W tym tygodniu rozmawialiśmy o kodeksie przedszkolaka. Wspomagając się obrazkami dzieci omówiły obowiązujące zasady na przedszkolnej sali, a także zapoznały się ze Standardami Ochrony Małoletnich. Ma to uświadomić dzieciom, że stosowanie się do zasad pomaga wszystkim czuć się w przedszkolu dobrze i bezpiecznie. Akceptację przestrzegania zasad kodeksu dzieci wyraziły "podpisując" się pod nim kolorowym odciskiem paluszka.

 

kodeks1.jpg[small]

kokeks2.jpg[small]

kodeks3.jpg[small]

kodeks4.jpg[small]