Witamy na naszej stronie :)

Oddział I

img_2635.jpeg[small]

MISIE 

nauczyciel Emilia Wach, Gabriela Krzyśków

pracownik obsługi Dorota Siuda

pomoc nauczyciela Alicja Interewicz 

 

Zabawy klamerkami – dlaczego warto?

Zabawy z klamerkami to prosta, tania i bardzo rozwijająca aktywność dla dzieci. Przypinanie i odpinanie klamerek wzmacnia mięśnie dłoni i poprawia małą motorykę, co pomaga w późniejszej nauce pisania. Dzieci ćwiczą też koordynację wzrokowo-ruchową, koncentrację oraz cierpliwość. Kolorowe klamerki świetnie nadają się do nauki kolorów, liczenia czy sortowania. To kreatywna forma zabawy, która jednocześnie wspiera rozwój poznawczy i daje dużo radości.

img_5390.png[small] img_5389.png[small] img_5388.png[small] img_5387.png[small] img_5386.png[small] img_5385.png[small] img_5384.png[small] img_5383.png[small] img_5382.png[small] 

 

   PIERWSZE ZIMOWE ZABAWY NA ŚNIEGU

Dziś po raz pierwszy w tym roku bawiliśmy się na śniegu. Dzieci z entuzjazmem odkrywały zimową aurę: chodziły po śniegu, zostawiały ślady i lepiły małe kulki. Zabawa dostarczyła im wiele radości i ruchu na świeżym powietrzu. Codzienną atrakcją dnia jest przejeżdżający obok przedszkola pociąg, który wzbudza ogromne zainteresowanie dzieci. Maluchy z zaciekawieniem obserwowały wagony, machały do maszynisty i dzieliły się swoimi spostrzeżeniami. Dzień upłynął w atmosferze ekscytacji i wspólnej zabawy.

img_5024.jpg[small] img_5030.jpg[small] img_5026.jpg[small] img_5019.jpg[small] img_5016.jpg[small] img_5007.jpg[small] img_5001.jpg[small] img_4998.jpg[small] 

 

DZIEŃ I NOC

Dzieci poznały podstawowe różnice między porą dzienną a nocną, rozmawiały o typowych aktywnościach wykonywanych o różnych porach doby oraz obserwowały ilustracje przedstawiające dzień i noc. Główną częścią zajęć było układanie prostych rytmów zgodnie z koncepcją Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej, z wykorzystaniem obrazków symbolizujących dzień (kartonik żółty) i noc (kartonik niebieski). Dzieci tworzyły sekwencje naprzemienne i kontynuowały rozpoczęte rytmy. Ćwiczenie rozwijało umiejętność logicznego myślenia, spostrzegawczość oraz analizę i porządkowanie informacji. Na zakończenie zajęć odbyła się zabawa wyciszająca – dzieci podawały sobie piłeczkę ułożoną na łyżeczce przy dźwiękach spokojnej muzyki. Zabawa wspierała koncentrację, koordynację ruchową oraz wyciszenie po aktywnych działaniach.

img_5086.png[small] img_5088.png[small] img_5087.png[small] img_5084.png [512x384]  img_5083.png[small] img_5082.png[small] img_5080.png[small] img_5077.png[small]  img_5076.png[small] img_5073.png[small] img_5075.png[small] img_5074.png[small] img_5090.png[small] img_5089.png[small] 

ZABAWY MASĄ SOLNĄ

Przedszkolaki dowiedziały się, że zabawa z  mąką, solą i wodą też może być fajna i ciekawa. Każde dziecko z pomocą pań ulepiło z masy solnej jeża, a następnie wciskało makaron, tworząc jego kolce. Zabawy masą solną pozwalają dzieciom rozwijać sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową oraz motorykę małą. Zajęcia sprawiły przedszkolakom wiele radości, pobudziły ich wyobraźnię i kreatywność, a gotowe jeżyki stały się piękną ozdobą szatni.

img_4587.png[small] img_4584.png[small] img_4583.png[small] img_4582.png[small] img_4580.png[small] img_4579.png[small] img_4439.jpg[small] img_4437.jpg[small]

 

 

KOLOROWE LIŚCIE

W tygodniu maluszki uczyły swoje misie wiersza „Kolorowe liście”. Podczas wspólnej nauki przedszkolaki rozwijały przede wszystkim pamięć i koncentrację uwagi. Następnie wykonały pracę plastyczną pt. „Jesienne drzewo”, doskonaląc sprawność manualną, zwłaszcza posługiwanie się klejem i komponowanie elementów na kartce. Zajęcia przebiegły w radosnej, twórczej atmosferze.

img_4394.png[small] img_4392.png[small] img_4396.png[small] img_4397.png[small] img_4398.png[small] img_4399.png[small] img_4400.png[small] img_4401.png[small] img_4403.png[small] img_4404.png[small] 


Kaczka Dziwaczka

Nasze przedszkole przystąpiło do ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Z Brzechwą i Tuwimem przez cały przedszkolny rok”.
Dziś dzieci rozpoczęły przygodę z twórczością Jana Brzechwy, poznając wiersz „Kaczka Dziwaczka”. Spotkanie było wyjątkowe, ponieważ odwiedziła nas… sama Kaczka Dziwaczka – w którą wcieliła się pani Ania z grupy Duszki. Przed nami wiele ciekawych spotkań z bohaterami wierszy Brzechwy i Tuwima, które rozbudzą wyobraźnię dzieci i zachęcą je do odkrywania piękna literatury.

 img_3955.png[small] img_3952.png[small]  img_3950.png[small] img_3949.png[small] img_3947.png[small] img_3946.png[small] 

ADAPTACJA

Za nami trzy tygodnie wspólnej przygody w przedszkolu – dzieci coraz lepiej odnajdują się w nowym środowisku, chętnie uczestniczą w zabawach i zajęciach oraz budują pierwsze relacje z rówieśnikami i nauczycielami.

img_3293.png[small] img_3294.png[small]  img_3289.png[small] img_3288.png[small] img_3287.png[small] img_3282.png[small] img_3283.png[small] img_3284.png[small]

 img_3286.png[small] img_3291.png[small]

img_3290.png[small]